Polgári Szemle· 21. évfolyam 4–6. szám, 2025, 189–198., DOI: 10.24307/psz.2025.0912

 

Dr. Földi Kata PhD főiskolai docens, Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.); Hencz Viktória, Kereskedelem és marketing szakon végzett hallgató, Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Bondulelle Central Europe Kft. (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.); Dr. Szakács Attila PhD, főiskolai docens, Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

 

Összefoglalás:

Szakirodalmi és szekunder kutatás eredményei alapján kvantitatív kutatást végeztünk. Kvantitatív kutatási eredményeink szerint a válaszadók döntő hányada (férfiak 52,4%-a, a nők 47,6%-a) egyáltalán nem fogyaszt zöldségkonzervet. A válaszadók mindösszesen 22%-ra jellemző a havi szintű Bonduelle zöldségkonzerv fogyasztás. A megkérdezettek 43,1%-a heti szinten legfeljebb 1-2 kg zöldséget fogyaszt, ami pedig ennél is elkeserítőbb, hogy az 1 kg- nál kevesebbet fogyasztók aránya is jelentős 28%. Szignifikancia és varianciaanalízis eredményei alapján megállapítható, hogy a felsőfokú végzettséggel rendelkező 28-37 év közötti nők számára a legfontosabb az egészséges életmód kialakítása, amelynek a táplálkozás egyik területe, ami magába foglalja a megfelelő mennyiségű zöldségfogyasztást. Korreláció és kereszttábla elemzés eredményeink alapján szignifikáns eltérés van a fagyasztott és konzerv zöldség fogyasztás között, 70,4%-os valószínűséggel szívesebben fogyasztják a fagyasztott zöldséget, mert azt egészségesebbnek ítélik. A kutatási eredményeinket összefoglalva a koronavírus nem befolyásolta a friss és a konzerv zöldségek iránti keresletet. Viszont nem zárja ki a saját termelés növelését.

 

Journal of Economic Literature (JEL) kódok: M3, M31

Kulcsszavak: zöldség fogyasztás, kvantitatív kutatás, korona vírus, Bonduelle márka, zöldég konzerv

Quantitative Research of the Coronavirus Impact on Vegetable Consumption in Hungary

Summary

We conducted quantitative research based on the results of literature, secondary research and qualitative primary research. According to our quantitative research results, the majority of respondents (52.4% of men and 47.6% of women) do not consume canned vegetables at all. Only 22.0% of respondents consume Bonduelle canned vegetables on a monthly basis. 43.1% of the respondents consume no more than 1-2 kg of vegetables per week, and what is even more disheartening is that the proportion of those who consume less than 1 kg is a significant 28.0%. Based on the results of significance and variance analysis, it can be concluded that developing a healthy lifestyle is the most important thing for women aged 28-37 with a higher education , with nutrition being one, which areaincludes consuming adequate amounts of vegetables. Based on the results of correlation and cross-tabulation analysis, there is a significant difference between the consumption of frozen and canned vegetables, with a probability of 70.4% that they prefer to consume frozen vegetables because they consider them healthier. Summarizing our research results, the coronavirus did not affect the demand for fresh and canned vegetables. However, it does not rule out increasing domestic production.

Journal of Economic Literature (JEL) codes: M3, M31

Keywords: vegetable consumption, quantitative research, coronavirus, Bonduelle brand, canned vegetables

 

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image