Polgári Szemle· 21. évfolyam 4–6. szám, 2025, 52–75., DOI: 10.24307/psz.2025.0903

 

Klotz Balázs, igazgató, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatási Továbbképzési Intézet (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.); Dr. Domokos Klaudia, főreferens, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatási Továbbképzési Intézet (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.).

 

Összefoglalás

A közszolgálati továbbképzési rendszer a közigazgatásban dolgozó tisztviselők folyamatos szakmai fejlődését szolgálja. A tanulmány bemutatja a rendszer működését, fejlesztési irányait, valamint a 2024. évi továbbképzési eredményeket. A ProBono oktatásinformatikai platform központi szerepet játszik a képzésmenedzsmentben, biztosítva az e-learning-, a blended learning és a jelenléti képzések gördülékeny lebonyolítását. Az innováció, a motiváció, a digitalizáció és a minőség elve mentén zajló reformok célja a tisztviselők kompetenciaalapú felkészítése, közszolgálati karrierútjuk támogatása. Az elemzés részletes statisztikai adatokkal támasztja alá a továbbképzési tevékenységek hatékonyságát, a tisztviselői elégedettséget és a rendszer adaptív fejlődését.

Kulcsszavak: közszolgálati továbbképzés, digitális oktatás, tisztviselői kompetenciafejlesztés, távoktatási ökoszisztéma

 

Overview of the Current Public Service Further Training System – A Description, Situation Analysis and Figures on the Support for the Modern, Competency-based Development of Civil Servants Working in Public Administration

Summary

The public service further training system supports the continuous professional development of civil servants working in public administration. This study presents the system’s operation, the development directions and the training results of 2024. The ProBono educational IT platform plays a central role in training management, ensuring the smooth implementation of e-learning, blended learning, and in-person training programs. Reforms driven by the principles of innovation, motivation, digitalization and quality enhance the competency-based preparation of civil servants and support their career progression in public service. The analysis provides detailed statistical data to substantiate the efficiency of training activities, civil servant satisfaction and the adaptive evolution of the system.

Keywords: further training in public administration, digital education, civil servant competency development, distance learning ecosystem

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image