Munkahelyválasztás szempontjai és a motivációs ösztönzők megítélése Z generációs kínai fiatalok körében

 

Polgári Szemle, 19. évf. 4–6. szám, 2023, 254–265., DOI: 10.24307/psz.2023.1219

Dr. Garai-Fodor Mónika, egyetemi docens, Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.); Dr. Jäckel Katalin, egyetemi docens, Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.).

Összefoglalás

A Z generáció munkahelyválasztásának szempontrendszerét számos tényező befolyásolja. Egyéni preferenciák mellett a generáció-specifikus jellemzők, makrohatások és aktuális fogyasztói, HR trendek. Meglátásunk szerint a mai munkaerőpiaci körülmények között különösen fontos, hogy egy munkáltató képes legyen a potenciális munkavállalókat érdemben megszólítani, elérni és megtartani. Ehhez komplex munkáltatói márkaépítési stratégiára van szükség, amely a szervezetfejlesztési szempontok mellett, a generációs sajátosságokat épp úgy figyelemeb veszi, mint az egyéni szinten realizálódó munkahelyválasztás preferenciarendszert és a nagyobb teljesítményre ösztönző motivációs eszközöket. Ebben a tanulmányban a Z generációra, és különösen a kínai fiatalokra összpontosítunk, abból a szempontból, hogy hogyan választanak munkahelyet, és hogyan motiválják őket a jobb teljesítményre.

Journal of Economic Literature (JEL) kódok: M10, M54, J40

Kulcsszavak: Z generáció, faktoranalízis, kínai primer kutatás

Perceptions of Job Choice and Motivational Incentives Among Generation Z Chinese Youth

Summary

There are a number of factors that influence Generation Z's choice of jobs. Besides individual preferences, there are generation-specific characteristics, macro influences and current consumer and HR trends. In our view, it is particularly important in today's labour market conditions for an employer to be able to reach, attract and retain potential employees in a meaningful way. This requires a complex employer branding strategy, which, in addition to organisational development aspects, takes into account generational characteristics as well as the preference system for job choice at the individual level and motivational tools to encourage higher performance. This study focusses on Generation Z, and in particular young people in China from the perspective of how they choose jobs, and how they are motivated to perform better.

Journal of Economic Literature (JEL) codes: M10, M54, J40

Keywords: Z generáció, faktoranalízis, kínai primer kutatás