A kompetenciák, ismeretek fontosságának megítélése a koronavírus hatására generáció specifikus elemzésben

Polgári Szemle, 18. évf. 1–3. szám, 2022, 190–203., DOI: 10.24307/psz.2022.1114

Dr. habil Garai-Fodor Mónika Phd, egyetemi docens, Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar, (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.).

Összefoglalás

A fontosnak és hasznosnak vélt ismeretek, készségek és kompetenciák köre folyamatosan változik, hiszen számos tényező együttes hatása alakítja preferencia-rendszerünket a tanulás és az azzal megszerzett ismeretek megítélését tekintve is. A tanulmány fókuszában annak elemzése áll, hogy a pandémia milyen ismeretek, kompetenciák felértékelődését vonta maga után. Hogyan látják az egyes generációk a kutatásban vizsgált tudáselemek szerepét, fontosságát. Primer kutatás keretében igazolni tudtam, hogy a koronavírus hatására felértékelődtek a tudatosabb magatartás aspektusai, úgy mint egészségorientáció, biztonságra törekvés (H1). Továbbá bizonyítást nyert, hogy a pandémia hatásán túl igaz, hogy az életkor (generációhoz tartozás) befolyásolja az egyes kompetenciák fontosságának megítélését (H2).

Journal of Economic Literature (JEL) kódok: M10, M19

Kulcsszavak: kompetenciák, pandémia, generációk

Assessment of the Importance of Competencies and Knowledge in a Generation-Specific Analysis on the Impact of the Panedmic Issuees

Summary

The range of knowledge, skills, and competences that we consider important and useful is constantly changing, as a combination of factors shapes our preferences about learning and the knowledge, we acquire through it. The focus of this paper is to analyze what kind of knowledge and competences have been valorized by the pandemic. How each generation perceives the role and importance of the knowledge elements studied in the research. In the context of primary research, I was able to prove that the impact of the pandemic has led to an increase in the importance of aspects of more conscious behaviors, such as health orientation and safety orientation (H1). Furthermore, it was proven that, in addition to the impact of the pandemic, it is true that age (generational affiliation) influences the perception of the importance of certain competences (H2). 

 

Journal of Economic Literature (JEL) codes: M10, M19
Keywords: Competences, pandemic, generations