Körforgásos modell a divatiparban

Polgári Szemle, 18. évf. 1–3. szám, 2022, 14–32., DOI: 10.24307/psz.2022.1108

Dr. Habil. Szigeti Cecília, tudományos főmunkatárs, Budapesti Gazdasági Egyetem PSZK CESIBUS (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.), Dr. Habil. Szegedi Krisztina, egyetemi docens, Budapesti Gazdasági Egyetem KKK CESIBUS (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.), Dr. Győri Zsuzsanna, egyetemi docens, Budapesti Gazdasági Egyetem PSZK CESIBUS (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.), Körtvési Dorina, PhD hallgató Budapesti Gazdasági Egyetem VGDI (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.). 

Összefoglalás

Kutatásunkban a körforgásosság divatipari megjelenésére fókuszáltunk, az üzleti modellt a fogyasztói elfogadottság irányából vizsgálva. Tanulmányunkban áttekintettük a körforgásos gazdasági modell szerepét a fenntartható üzleti modellek között, valamint a szabályozási kérdéseket. Primer kutatásunkban akciókutatási módszert alkalmaztunk a ruha cserebere, mint körforgásos modell vizsgálatánál. A divatipari körforgásos modell ismertségét és elfogadottságát szakértői interjúk segítségével vizsgáltuk. Kutatásunk konklúziója, hogy az egyéni és a vállalati körforgásos aktivitás a résztvevők számára nem kapcsolódik össze, a közvetlen érintettek is csak a folyamat egy részére látnak rá. 

Journal of Economic Literature (JEL) kódok:Q53, Z21

Kulcsszavak: fenntarthatóság, körforgásos gazdaság, divatipar, újrahasználat

A Circular Model in the Fashion Industry

Summary

In our research we focused on the emergence of circularity in the fashion industry, looking at the business model from the perspective of consumer acceptance. In our study, we reviewed the role of the circular economy model among sustainable business models and the regulatory issues. In our primary research, we used an action research method to investigate the clothing swap as a circular model. We investigated the awareness and acceptance of the circular model in the fashion industry through expert interviews. The conclusion of our research is that individual and corporate circular activities are not linked for the participants, and that the direct stakeholders only perceive part of the process. 

Journal of Economic Literature (JEL) codes: Q53, Z21

Keywords: Sustainability, circular economy, fashion industry, reuse